همه چیز درباره Landing Page (صفحه فرود)


به عنوان یکی طراح یا مدیرسایت وهمچنین سئوکار باید بدانید صفحه فرود وردپرس چیست. صفحهی فرود یا همان لندینگ پیجها. در بسیاری از مواقع سایت شما به داشتن یک یا چندین لندینگ پیج نیاز دارد.
در این مسیر از آموزش اسکیما و همچنین گوگل ریویو چیست میتوانید کمک بگیرید.
ساخت لندینگ پیجهای اصولی و سئو شده میتواند به نتایج شما در گوگل نیز کمک کند. درنتیجه میتوان گفت سئو و لندینگ پیجها با یکدیگر در ارتباط هستند. در واقع Landing Page ها ارتباط مستقیمی با سئو پیشرفته دارند.
احتمالا شما هم اطلاعاتی در این زمینهها ندارید. و یا حتی با اطلاعات قبلی قصد اجرای یک لندینگ پیج اصولی را دارید. پس توصیه میکنیم با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید تا به تمام سوالات ایجاد شده در ذهن شما پاسخ داده شود.
صفحه فرود وردپرس چیست؟
برای اینکه بدانیم صفحه فرود وردپرس چیست ابتدا باید به یک سری مفاهیم بپردازیم. صفحه ی فرود در دیجیتال مارکتینگ تعریف مشخصی دارد.


صفحه فرود وردپرس چیست و همه چیز درباره آن
تعریف به این صورت است که شما به هنگام طراحی لندینگ پیج هدف خاصی را دنبال میکنید. جذب مخاطب و بازدیدکننده از این صفحه ی فرود را باید به عنوان هدف در نظر بگیریم.
مدیران سایت و یا افراد بازاریاب معمولا پس از ایجاد یک جشنواره و یا کمپین به سراغ طراحی یک صفحه ورود خواهند رفت. همانطور که گفتیم پشت هر صفحه فرود یک سری اهداف نهفته است. اهدافی که در نهایت باید به جذب مخاطب منجر شود.
در این صفحات میتوانید از انواع لیستها و فرمها استفاده کنید. برای اینکه از افرادی که به سایت شما مراجعه کردهاند سرنخی دریافت کنید. منظور از سرنخ موارد زیادی میتواند باشد.
مثلا گرفتن یک نام و شماره ی تماس. ویا گرفتن حتی ایمیل، که اهمیت بالایی نیز دارد. و یا نسبت به بازدیدکنندگان خود موارد دیگری نیز میتوانید دریافت کنید. مواردی مانند سن و جنس و محل سکونت و یا موضوعاتی از این دست.
بهطورکلی باید بگوییم این صفحات لندینگ تنها بر روی یک موضوع خاص تاکید دارند. برای مثال ممکن است شما در سایت خود موضوعات و دسته بندیهای مختلفی داشته باشید. اما تنها بر روی یکی از محصولات موجود در دسته بندیهای خود قصد ایجاد کمپین داشتهباشید.
تعداد و نوع این محصولات و یا خدمات کاملا به تصمیم و استراتژی بازاریابی سایت شما مربوط میباشد. میتوانید یک محصول، خدمت، مجموعه ای از محصولات و خدمات و یا یک هدیه را به کاربر خود ارائه دهید.
صفحات فرود وردپرس باید بهنحوی طراحی شوند؛ که هیچگونه مزاحمتی برای مخاطب در راه رسیدن به هدف موردنظر شما وجود نداشته باشد. تمام مواردی که یک لندینگ اصولی دارد را باید رعایت کنید و از المانهایی که در صفحات دیگر سایت شما وجود دارد استفاده نکنید.
برخی دیگر از تعاریف صفحه فرود
کمی پیشتر تعریفی از لندینگ پیج ارائه کردیم. اما برای شناخت بهتر اینکه صفحه فرود وردپرس چیست باید بدانید که؛ در بین طراحان و بازاریابان اصطلاحات و تعریفهای دیگری نیز رواج دارد.
منظور از عبارت لندینگ پیج یا صفحات ورود میتواند متفاوت باشد. در نتیجه در اینجا به این موضوع میپردازیم که هنگام شنیدن این عبارت چه مفاهیمی قابل برداشت است.
در وهلهی اول ممکن است منظور از لندینگ پیج همان صفحات سایت شما باشد. صفحاتی که کاربر پس از سرچ در گوگل و یا از راههای دیگر مستقیم به آن راه پیدا کردهاست.
منظور دوم که بیشتر رایج است در بحث تبلیغات میباشد. در اینجا منظور از اینکه صفحات فرود وردپرس چیست میتواند صفحاتی خاص با ویژگیهای متفاوت باشد. این صفحات از این جهت خاص هستند که معمولا نسبت به چینش و استایل سایت شما کاملا متفاوتاند. تمام هدف این صفحات تبدیل مخاطبان شما به مشتریان میباشد.
اما در نگاهی دیگر لندینگ پیج از نظر گوگل آنالیتیکس میتواند مفهومی متفاوت داشته باشد. به طور کلی در این ابزار به هر یک از صفحات آن لندینگ پیج و یا صفحه فرود گفته میشود.
در نهایت فارغ از هر منظوری میتوان نتیجه گرفت که صفحات فرود، صفحاتی هستند که یک کاربر بهطور مستقیم وارد آنها میشود. در نتیجه ی این ورود نیز کاری که هدف ما میباشد را انجام بدهد.
تفاوت صفحه اصلی با صفحه فرود وردپرس چیست؟
تا به اینجا فهمیدید که صفحه فرود وردپرس چیست. اما در اولین تفاوت صفحه اصلی و صفحه فرود وردپرس باید به تعداد این صفحات اشاره کنیم. شما معمولا یک صفحهی اصلی در سایت خود دارید. اما به دلایل مختلفی ممکن است از صفحات فرود متعددی استفاده کنید.


صفحه فرود وردپرس چیست و همه چیز درباره آن
هدف از ورود کاربر به این صفحات نیز متفاوت است. برای مثال هدف شما از ورود کاربر به صفحه اصلی میتواند درگیر شدن او با موارد مختلف باشد. کاربر پس از ورود به صفحه اصلی با امکانات متعدد سایت شما روبرو میشود. او لینکهای خیلی زیادی را پیش روی خود میبیند. او میتواند بر روی هرکدام کلیک کند تا به بخش کاملا متفاوتی وارد شود.
اما هدف از ایجاد لندینگ پیجهای تبلیغاتی تشویق کاربر به انجام یک کار خاص و یا خرید یک محصول میباشد. همچنین این صفحه هیچگونه مزاحمت دیگری نیز نباید برای مخاطب ایجاد کند. زیرا ممکن است با کوچک ترین مزاحمتی کاربر از تصمیم خود منصرف شود.
بدیهی است که از نظر آدرس نیز این دو مورد با هم متفاوتاند. صفحه ی اصلی شما با نام دامنه شما ظاهر میشود. اما آدرس صفحات فرود می تواند حتی در هیچ کجا از سایت شما نیز قابل دسترسی نباشد. کاربران میتوانند با لینک آن صفحه در صفحات مجازی و یا جاهای دیگری به آن وارد شوند.
به طور کلی و با توجه به مطالب گفته شده، فهمیدیم که صفحه ی اصلی سایت با صفحه ی لندینگ و فرود متفاوت است. اما میتوانیم صفحات دیگر سایت مانند صفحه ی هر محصول را یک لندینگ پیج در نظر بگیریم. اما نه یک صفحه ی فرود تبلیغاتی!
بین یک صفحهی فرود و یک صفحهی محصول وجه اشتراک زیادی وجود دارد. برخی از اصول در هردو صفحه به طور کامل باید رعایت شود. اما از طرفی میتوان گفت صفحه ی یک محصول تقریبا همیشگی است. اما یک کمپین و صفحه ی فرود تنها در یک مدت زمان مشخصی وجود دارد.
در ادامه به این خواهیم پرداخت که تفاوت صفحات فرود در سایتهای معمولی با صفحه فرود وردپرس چیست. در نهایت نیز به روش ها و اصول طراحی یک لندینگ پیج مناسب اشاره خواهیم کرد.
تفاوت صفحه ی فرود وردپرس با صفحات فرود سایت های دیگر
شاید با خود بگویید صفحه فرود وردپرس چیست؟ و یا صفحه فرود سایت های دیگر که با وردپرس طراحی نشده اند با صفحات لندینگ وردپرس چه تفاوتی دارند؟
عموما تفاوت عمده ی وردپرس با روش های دیگر طراحی سایت، سازگاری کامل این سیستم با سئو میباشد. یعنی شما به کمک ابزارهای این سیستم مدیریت محتوا به راحتی میتوانید برگههای خود را سئو کنید.
همچنین برای طراحی یک صفحهی فرود با وردپرس شما نیاز به نوشتن هیچ کد خاصی ندارید. شما با خواندن این مقاله و به کمک افزونهها میتوانید به ساخت یک صفحه فرود وردپرس بپردازید.
شما به عنوان مدیرسایت و یا مسئول بازاریابی یک سایت، ممکن است در لحظه تصمیم بگیرید تغییراتی در کمپین یا صفحه فرود ایجاد کنید. این کار درصورتی راحت خواهدبود که از سیستم وردپرس استفاده کنید. تنها با چند کلیک میتوانید تغییرات لازم را ایجاد کنید.اما در سایتهای کد نویسی شده این تغییرات باید با کدها اعمال شوند. که کاری سخت و طاقتفرسا خواهد بود.
تا به اینجا متوجه شدید که صفحه فرود وردپرس چیست و چه تفاوتهایی با سایر صفحات دارد. همانطور که پیش از این قول دادیم در ادامهی مقاله به روش ها و اصول طراحی صفحه فرود خواهیم پرداخت.


صفحه فرود وردپرس چیست و همه چیز درباره آن
روش های ساخت صفحه فرود
پس از دانستن اینکه صفحه فرود وردپرس چیس باید با روشهای طراحی آن آشنا شویم. همانطور که گفتیم برای طراحی صفحات فرود شما از دوطریق میتوانید عمل کنید.
اگر سایت شما کد نویسی شده باشد که صفحات فرود را نیز باید با کد نویسی طراحی و پیاده سازی کنید. اما اگر با وردپرس سایت خود را طراحی کردهاید کار راحت تری دارید. وبمسترانی که درک بهتری از اینکه صفحه فرود وردپرس چیست داشته باشند، ترجیح میدهند از وردپرس استفاده کنند.
وردپرس به دلیل open source بودن قابلیت اضافه کردن کدهای شما را نیز دارد. ولی برای این کار دقت کنید که باید مهارت کافی را داشته باشید. اما روش دیگری که خیلی بهتر و راحت تر است و همه ی وبمستران از آن استفاده میکنند؛ افزونهها هستند.
در ابتدای مقاله پیش از توضیح اینکه صفحه فرود وردپرس چیست، نیز تاثیر سئو بر سایت شما را بررسی کردیم. گفتیم که برای دیده شدن در صفحات گوگل باید یک سایت اصولی با رعایت سئو طراحی کنید.
همانطور که قبلا اشاره کردیم، وردپرس به راحتی با مباحث سئو هماهنگ میباشد. پس شما با دانستن علم سئو و همچنین کار با افزونهی مورد نظر؛ به راحتی میتوانید دست به طراحی صفحات خود، از جمله لندینگپیج، بزنید.
پس از دانستن اینکه صفحه فرود وردپرس چیست؛ در اینجا قصد داریم 3 افزونه ی رایج در طراحی صفحات از جمله صفحهی ورود را معرفی کنیم:
المنتور
المنتور یکی از قدرتمندترین صفحه سازهای وردپرس میباشد. این افزونه را میتوان به عنوان قویترین افزونه برای ساخت یک صفحه ی فرود اصولی دانست. در ادامه به این که تاثیر المنتور در صفحه فرود وردپرس چیست خواهیم پرداخت.
از ویژگیهایی که باعث محبوبیت این افزونه شدهاست؛ میتوان به رابط کاربری بسیار آسان آن اشاره کرد. همچنین برای طراحی صفحات نیاز به دانش کدنویسی ندارید. این برنامه بر اساس drag&drop کار میکند. به این معنی که شما تنها کافیست با حرکت موس خود المانهای دلخواه را درصفحه قرار دهید و از آن استفادهکنید.
این افزنه قابلیت نمایش زنده دارد. یعنی همزمان هنگام ایجاد تغییرات میتوانید آنها را مشاهده کنید. همچنین این افزونه با اکثر قالبهای خارجی و ایرانی سازگاری لازم دارد. از سرعت بالایی نیز برخوردار است. این افزونه قالبها و تمپلیتهای آماده را نیز میتواند به شما ارائه دهد. اما پیشنهاد ما ایجاد صفحات دلخواه به صورت دستی میباشد.
میتوانیم به شما بگویم یکی از بهترین افزونهها جهت طراحی لندینگ پیج، افزونهی قدرتمند المنتور میباشد.
ویژوال کامپوزر
همانطور که درمورد المنتور ذکر کردیم؛ به این که این افزونه چه نقشی در اجرای صفحه فرود وردپرس چیست میپردازیم. پیش از ورود المنتور به جمع افزونههای صفحهساز، ویژوال کامپوزر یکی از بهترین صفحهسازها به حساب میآمد.
این افزونه نیز تمام امکانت المنتور را دارد. اما در عین حال یک ویژگی نامناسب نیز به همراه خواهد داشت. این ویژگی پیچیدگی کار با این افزونه میباشد.
به همین دلیل نیز پس از ارائه شدن المنتور، از این افزونه استفادهی کمتری میشود. اما نباید قابلیتهای بسیار خوب این افزونه را نادیده گرفت.
بِوِر بیلدر ( beaver builder )
این افزونه مخصوص ساخت لندینگ پیج یا همان صفحات فرود میباشد. بیشتر استفادهی این افزونه در خارج از ایران اتفاق میافتد.
این افزونه تعداد زیادی صفحات آمادهی فرود دارد. شما پس از انتخاب هرکدام میتواند به ویرایش آنها بپردازید. یکی از ویژگیهای مناسب این افزونه قابلیت drag&drop میباشد. در نتیجه بدون داشتن دانش خاصی شما میتوانید به تولید صفحات لندینگ بپردازید. این افزونه تعداد نصب بالا و سازگاری با انواع قالبها را نیز دارد که میتوان به آنها اشاره کرد.
شما بدون استفاده از افزونه ها نیز میتوانید صفحات فرود خود را ایجاد کنید. اینکار به کمک ابزارها و سایتهای آنلاین مث mailchimp امکان پذیر خواهدبود. از این ابزار در ایمیل مارکتینگ نیز به صورت حرفهای استفاده میشود.
باید توجه داشته باشید که اکثر این سیستمهای آنلاین برای دریافت اطلاعات مختلف کاربران مناسب میباشند. پس از آن که صفحات خود را طراحی کردید، باید کد این صفحات را کپی کنید.
سپس در بخش ویرایش متن یک برگه قرار دهید تا آن صفحه را نمایش دهد. در ویرایشگر گوتنبرگ نیز باید یک بلوک کد ایجاد کنید و کد خود را در آن قراردهید.
تا به اینجا تعاریفی درمورد اینکه صفحه فرود وردپرس چیست به شما ارائه کردیم. همچنین ابزارهای مناسب را نیز در اختیار شما قرار دادیم. اما باید دقت کنید که هنوز اصول طراحی یک صفحه فرود مناسب در وردپرس را به شما نگفتهایم. در ادامه به این موضوع خواهیم پرداخت.
اصول ساخت صفحه فرود وردپرس چیست ؟
بالاخره به بخشی رسیدیم که با سئو و دیده شدن شما تاثیر زیادی دارد. در این بخش اصول و قواعدی را به شما خواهیم گفت که با رعایت آنها شما به راحتی بیشترین نتایج را خواهید گرفت.
پس از تصمیم گیری درمورد ایجاد لندینگ پیج باید باید مشخص کنید که چه انتظاری از این صفحه دارید. به نوعی میخواهید این صفحه چه هدفی از شمارا براورده سازد. همانطورکه در ابتدا ذکر کردیم، هر صفحه فرودی یک هدف دارد. این هدف را شما مشخص میکنید.


صفحه فرود وردپرس چیست و همه چیز درباره آن
اگر هدف شما از ایجاد لندینگ پیج مشخص باشد، انتظار شما نیز به راحتی مشخص خواهد شد. به همین دلیل سردرگم نخواهید بود. پس از آن باید نکاتی را رعایت کنید که کاربر شما را به راحتی متقاعد کند تا هدف تحقق یابد.
ایجاد اعتماد در مخاطب
اعتماد سازی یکی از اصول مهم در دنیای دیجیتال میباشد. در جایی که شما و مخاطب یکدیگر را نمیبینید این موضوع بسیار بااهمیت خواهدبود. طبیعی است که صفحات فرودی که مربوط به فروش یک خدمت یا محصول میباشند، بیشتر به این اعتماد نیاز دارند.
شما به عنوان کسی که میدانید صفحه فرود وردپرس چیست باید به سوالات دیگری نیز پاسخ دهید.برای مثال اینکه اصول جلب اعتماد در صفحات لندینگ برای متقاعد کردن کاربران چگونه خواهد بود؟ چگونه میتوان یک کاربر را به مشتری و خریدار تبدیل کرد؟
شما باید در ابتدا یک سری از موارد را رعایت کنید. این موارد تقریبا مربوط به همهی سایتها میباشد. کارهایی ازجمله دریافت نماد اعتماد و فعال سازی ssl و همچنین داشتن درگاه های پرداخت معتبر جهت پرداخت. داشتن لوگو و رنگ سازمانی و برندینگ نیز از موارد دیگر است.
پس از این موارد، میتوانید با تولید یک ویدیو نیز در مخاطبان خود حس اعتماد را ایجاد کنید. در حال حاضر که از طریق سایت امکان ملاقات دوطرفه نیست؛ حداقل شما خود را به مخاطب معرفی کنید.
در اقدامی دیگر شما میتوانید از سایر مشتریان و خریداران سایت خود استفاده کنید. به این صورت که نظرات و توصیههای آنها را برای سایر مخاطبان درسایت قرار دهید. ترجیحا نظرات مثبت را جهت اعتمادسازی به نمایش بگذارید. برای اینکار میتوانید از متن، صوت و یا ویدیو خریداران پیشین خود استفاده کنید.
دعوت به اقدام
یکی دیگر از نکاتی که در مقاله ی صفحه فرود وردپرس چیست باید دقت کنید را به شما خواهیم گفت. اگر در بهترین حالت مخاطب شما به صفحه ی فرود وارد شود اما کاری که شما مدنظر دارید را انجام ندهد، عملا فعالیت شما بیهوده بوده است. به همین دلیل در صفحات لندینگ خود باید از روشهای دعوت به اقدام استفادهکنید.
شما باید در مخاطبان خود حس انجام فعالیت مورد نظر خود را ایجاد کنید. یعنی به آنها بگویید تا کاری انجام دهند. مثلا کامنت بگذارند یا نظر بدهند. همچنین حالا که به این صفحه آمدهاند محصول شما را خریداری کنند. و یا فرمی را پر نمایند. به همین ترتیب باید از کاربران درخواست کنید.
در غیراین صورت نباید توقع زیادی برای رسیدن به هدف خود از ایجاد صفحه فرود داشته باشید.
استفاده از جایگزین پیشنهاد
درصورتی که شما موفق به جذب مخاطب شده باشید، ممکن است شرایط شما برای کاربر درحال حاضر امکان پذیر نباشد. به همین دلیل توصیه ی ما برای حرفهای تر شدن صفحه ی فرود این است که از پیشنها جایگزین استفاده کنید.
در نتیجه هنگامی که شرایط برای کاربر فراهم نیست، بهترین کار از نظر عقلی این میباشد که این کاربر علاقهمند را حفظ کنید. شما میتوانید با ارائه ی یک پیشنها دوم این کار را انجام دهید. البته پیشنهادی که شرایط آسانتری داشته باشد.
دوری از عوامل مزاحم
در صورتی که فلفسه ی اینکه صفحه فرود وردپرس چیست را درک کرده باشید به این نکته هم پی خواهید برد. دقت کنید که تمام این مراحل را تنها برای یک هدف انجام میدهیم. فقط یک هدف! در نتیجه باید تمام عوامل مزام برای مخاطب را حذف کنید.
چون برای مثال ممکن است مخاطبی به صفحه فرود شما وارد شود، و به جای محصول قرار داده شده، محصول مرتبطی را که شما قرارداده اید را ببیند. سپس بین خرید این دومورد دودل شود. در نهایت نیز برای مقایسه ی این دو محصول اقدام کند. در چنین حالتی بعید نیست که این مخاطب از یک سایت دیگر خرید کند. و یا حتی به کلی از خرید منصرف شود.
در نتیجه به سادگی هرچه تمام تر سعی کنید صفحه فرود خود را طراحی کنید. از عواملی که مانع مخاطب برای انجام اقدام مورد نظر شما میشود را نیز کنار بگذارید. نهایتا نیز با شفافیت هرچه تمام تر از کاربر بخواهید تا کاری را انجام دهد.
استفاده از ویدیو و تصاویر باکیفیت
اگر به بهترین نمونههای صفحات فرود دقت کرده باشید تاثیر تصاویر و ویدیوها را نمیتوانید نادیده بگیرید. کمی پیش تر نیز اشاره کردیم که برای اعتماد سازی میتوانید ازویدیویی جهت معرفی استفاده کنید.
در سایر زمینهها نیز از تاثیر بسیار خوب تصاویر و ویدیو ها بهرهببرید. خیلی مواقع پیش میآید که کاربری فرصت خواندن تمام متن ما را ندارد. پس بهترین کارا استفاده از تصاویر و فیلمها میباشد.
اقدام آسان
دقت کنید که بخاطر اهداف خود نباید کاربر را شکنجه کنید. با سادگی زیاد اقدامات لازم را از کاربر درخواست کنید. اصلا نباید این کارها پیچیده باشند. برای گرفتن مشخصات تنها ایمیل و نام کافیست. در صورت لزوم میتوانید از شماره تلفن هم استفاده کنید.
اگر محصول یا خدمتی نیز جهت خرید دارید، مراحل خرید را آسان کنید. بهطور کلی تمام تلاش خود را بکار گیرید تا مخاطب در کوتاه ترین زمان جذب هدف شما شود.
از موبایلها غافل نشوید
امروزه طبق آمار بیش از ۷۰ درصد کاربران اینترنت از تلفنهای هوشمند خود استفاده میکنند. در نتیجه شما نیز باید دقت کنید که صفحه ی ساخته به بهترین شکل در تلفن همراه نمایش داده شود. درغیر اینصورت کاربران زیادی را از دست خواهید داد.
از تبلیغ غافل نشوید
شما به هرهدفی که قصد ایجاد یک لندینگ پیج را داشته باشید نباید از تبلیغات غافل شوید. متنهای شما باید قدرت وادار کردن مخاطب به انجام درخواست مدنظر شما را داشته باشد.
تبلیغات یک مبحث خیلی پیچیده میباشد که از زمان ایجاد لندینگ تا پایان آن میتواند کارآمد باشد. اگر از کارآمد بودن آن فاکتور بگیریم، میتوانیم بگوییم که حتما باید نکات مربوط به آن را رعایت کنید.


صفحه فرود وردپرس چیست و همه چیز درباره آن
اکنون که می دانید صفحه فرود وردپرس چیست، یادتان باشد:
همانطور که بارها تکرار کردیم صفحه ی لندینگ شما باید ساده و مختصر باشد. در مورد مبحث حذف عوامل مزاحم حتی میتوانید فهرستهای خود را نیز حذف کنید. دقت کنید که همواره گزینهها و اهداف مختلف را برای نتیجهی بهتر تست کنید. همچنین از تجربیات دیگران نیز غافل نشوید. برای سادگی کار نیز میتوانید این صفحه را نگه دارید تا در آینده نیز بتوانید در کمپینهای خود از آن استفاده کنید.
در این مقاله سعی کردیم به کاملترین شکل ممکن به ایجاد صفحهی لندینگ اصولی بپردازیم. شما با پاسخ اینکه صفحه فرود وردپرس چیست آشنا شدید. همچنین ابزارها و روشهای مختلف را نیز مشاهده کردید. فراموش نکنید که تیم نوروب همیشه درکنار شما حضور دارد. تنها کافی است با کارشناسان ما تماس بگیرید و مشاوره سئو ما را انتخاب کنید.