آژانس دیجیتال مارکتینگ نوروب
  • صفحه اصلی
  • خدمات ما
    • خدمات سئو
      • مشاوره سئو
    • خدمات اینستاگرام
      • ارسال دایرکت انبوه اینستاگرام
      • شناسایی فالور فیک در اینستاگرام
    • خدمات تلگرام
      • ربات ارسال پیام انبوه تلگرام
      • ارسال پیام گروهی تلگرام
      • تبلیغات در تلگرام
    • خدمات واتس اپ
      • ارسال پیام انبوه در واتساپ تضمینی
      • ارسال پیام گروهی در واتساپ
      • تبلیغات در واتساپ
    • خدمات طراحی سایت
      • طراحی سایت فروشگاهی
      • طراحی سایت آموزشگاهی
      • طراحی سایت شرکتی
      • طراحی سایت پزشکی
    • بانک شماره موبایل
    • خدمات تولید محتوا
    • ایمیل مارکتینگ
  • وبلاگ
  • درباره ما
  • تماس با ما
منو
  • صفحه اصلی
  • خدمات ما
    • خدمات سئو
      • مشاوره سئو
    • خدمات اینستاگرام
      • ارسال دایرکت انبوه اینستاگرام
      • شناسایی فالور فیک در اینستاگرام
    • خدمات تلگرام
      • ربات ارسال پیام انبوه تلگرام
      • ارسال پیام گروهی تلگرام
      • تبلیغات در تلگرام
    • خدمات واتس اپ
      • ارسال پیام انبوه در واتساپ تضمینی
      • ارسال پیام گروهی در واتساپ
      • تبلیغات در واتساپ
    • خدمات طراحی سایت
      • طراحی سایت فروشگاهی
      • طراحی سایت آموزشگاهی
      • طراحی سایت شرکتی
      • طراحی سایت پزشکی
    • بانک شماره موبایل
    • خدمات تولید محتوا
    • ایمیل مارکتینگ
  • وبلاگ
  • درباره ما
  • تماس با ما
پنل کاربری
سئو

تاریخچه سئو (seo) از دیروز تا امروز

Alireza eo alireza.eo آگوست 2, 2021 0 نظرات

تاریخچه سئو به دهه ۱۹۹۰ برمیگردد؛طراحان وب بزرگ دنیا از اهمیت بازدید کننده ها و از فلسفه ی وجود جستجوگرها آگاه شدند. در آن زمان با آدرس دادنURL” “ به عنکبوت های موتورهای جست و جو آن ها سایت را ایندکس میکردند اما از آنجا که تکنولوژی همیشه در حال گسترش است وب مسترها طراحی بهینه را در اولویت کاری خود قراردادند و پای سئو به سایت ها و طراحان سایت باز شد؛وب مسترها باید با استانداردها و یکسری الگوریتم هایی که تعریف شده بود سایت خود را در صفحه اول سرچ گوگل و با رتبه بالاتر نشان میدادند.

 

جدول زمانی تاریخچه سئو

در اواخر دهه ۱۹۱۰‌‌، فضای موتورهای جستجو بسیار رقابتی بود. شما می‌توانستید موتور جستجوی‌تان را انتخاب کنید.
در آغاز‌، تنها راه برای انجام سئو، از طریق فعالیت‌ها‌ی درون صفحه‌‎ای یا آن پیج بود. این کار شامل بهینه‌سازی برای عواملی مانند زیر بود:

  • تگ‌های HTML درست و مناسب
  • لینک سازی داخلی و خارجی
  • مرتبط بودن مطالب

اگر‌ در این زمان از تاریخچه سئو قصد گرفتن رتبه خوبی را داشتید، فقط کافی بود کلمات کلیدی خود را در سراسر متن، عنوان و توضیحات متای مطلب پخش کنید.

history of seo

تاریخچه سئو از دیروز تا امروز

مثلا اگر قصد داشتید از صفحه‌ای که ۱۰۰‌ بار از یک کلمه کلیدی استفاده‌ کرده بود پیشی بگیرید، باید ۲۰۰‌ بار از کلمه کلیدی استفاده‌ می‌کردید! در حال حاضر بخواهید از این ترفند استفاده کنید، گوگل حتما جریمه‌تان می‎کند.

 

تاریخچه سئو در سال 1994

در ابتدای تاریخچه سئو در سال ۱۹۹۴ یاهو توسط دو تا از دانشجویان دانشگاه استنفورد یعنی جری وانگ و دیوید فیلو راه اندازی شد.

مدیران وب مجبور بودند صفحات سایت خود را برای ایندکس شدن، به صورت دستی به دایرکتوری یاهو ارسال کنند تا وقتی کاربری آن محتوا را جستجو کرد، یاهو بتواند آن را پیدا کند. پس از مدتی AltaVista‌، Excite و Lycos نیز راه‌اندازی شدند.

 

تاریخچه سئو در سال 1996

پیج و برین‌، دو دانشجوی دانشگاه استنفورد‌، Backrub‌ را ساختند. موتور جستجوی جدیدی که بر اساس ارتباط و محبوبیت لینک ورودی، سایت‌ها را رتبه‌بندی می‌کرد. Backrub در نهایت تبدیل به گوگل شد!

 

تاریخچه Seo در سال 1997

به دنبال موفقیت Webmaster’s Guide to Engines، دنی سالیوان Search Engine Watch را راه‌اندازی کرد. این وب‌سایت مختص ارائه اخبار مربوط به صنعت جستجو، نکاتی درباره جستجوی وب و اطلاعاتی در مورد چگونگی رتبه‌بندی بهتر وب‌سایت‌ها بود.

 

تاریخچه سئو 1998 و 1999

Goto.com با لینک‌های اسپانسری و جستجوی پولی راه‌اندازی شد. تبلیغ‌کنندگان در Goto.com پیشنهاد‌ می‌دادند تا بالاتر از نتایج جستجوی ارگانیکی قرار بگیرند که توسط Inktomi ایجاد شده بود. Goto.com در نهایت توسط یاهو خریداری شد.

در مسیر خواندن تاریخچه سئو به سال ۱۹۹۹ رسیدیم. در این سال، اولین کنفرانس بازاریابی جستجو‌ با عنوان Search Engine Strategies (SES)، برگزار شد.‌ این کنفرانس تا سال ۲۰۱۶ همچنان برگزار می‌شد.

 

انقلابی در تاریخچه سئو

در سال ۲۰۰۰‌‌، یاهو در طول تاریخ جستجو بدترین کار را انجام داد و با گوگل‌ همکاری کرد. او به این شرکت‌ اجازه داد نتایج ارگانیک آن‌ها را به جای Inktomi تامین کند. پیش از این‌، کمتر کسی گوگل را می‌شناخت و این موتور در میان موتورهای جستجو چندان شناخته شده نبود.

در نهایت هر نتیجه‌ جستجو در یاهو‌ ذکر می‌شد: «قدرت گرفته از گوگل»! یاهو توانست به این شکل بزرگ‌ترین رقیب خود را به جهان معرفی و آن را به یکی قدرتمندترین برندها تبدیل کند!

history of seo

تاریخچه سئو از دیروز تا امروز

 

سئو در اوایل دهه 2000

در تاریخچه سئو اوایل دهه ۲۰۰۰ را باید دوره‌ای بدانیم که تصاحب گوگل شکل می‌گیرد. گوگل به منظور تاکید بر ساخت فناوری موتورهای جستجویی که کمتر تبلیغات‌محور باشند، راهکارهای خود را ارائه می‌دهد و راهنمایی‌های خود را مبنی بر تولید سئوی کلاه سفید ( در مقابل سئوی کلاه سیاه که در دهه قبل وجود داشت) در پیش می‌گیرد. این اقدامات به منظور کمک به وب‌مسترها برای رتبه‌بندی سایت‌ها بدون رفتار متداول دهه ۹۰ صورت می‌گرفت.

 

تاریخچه سئو در سال های 2000 تا 2005

در این دوره دستورالعمل‌های جدید هنوز تاثیر واقعی بر رتبه‌بندی سایت‌ها نداشتند و از سوی مردم با استقبال چندانی روبه‌رو نشده بودند. دلیل عمده این مساله این بود که رنک صفحات بر اساس تعداد پیوندهای ورودی به یک صفحه تعیین می‌شد. این درحالی بود که هنوز راه‌حلی برای بررسی و سنجش صحت این لینک‌ها وجود نداشت. فناوری بازاریابی در اوایل دهه ۲۰۰۰ کماکان از تکینک‌های بک‌لینک برای رتبه‌بندی صفحات استفاده می‌کرد و این در حالی بود که لینک‌های مذکور با معیارهای موتورهای جستجو مرتبط نبودند.

اما در سال ۲۰۰۱ برین و پیچ بنیان‌گذاران گوگل، در مصاحبه‌ای که داشتند بر این نکته تاکید کردند که گوگل در آغاز فقط یک موتور جستجو بود نه چیز دیگر. این موتور جستجو بیشتر به دنبال جستجوی صفحات وب بود تا اینکه به این نکته توجه کند که چه کلماتی استفاده می‌شوند. اما اکنون آنها به دنبال تنظیم الگوریتم‌های اصلی هستند تا بتوانند بررسی دقیق‌تر کلمات را شروع کنند.

رویکردی که وب را چیزی بیشتر از فقط کلمات می‌دانست با بروز‌رسانی فلوریدا در الگوریتم گوگل در نوامبر ۲۰۰۳ شروع شد. اگرچه برخی سایت‌ها رتبه‌بندی خود را در این روند از دست دادند اما توجه داشته باشید که بسیاری از سایت‌ها نیز از این تغییر بهره‌مند شدند. در این دوره ما با نخستین نمونه از سایت‌هایی روبه‌رو می‌شویم که مجازات‌هایی را مبنی بر کلمات کلیدی دریافت کردند. در واقع گوگل در این دوره بر ارائه محتوای باکیفیت تأکید داشت.

لازم به ذکر است که در سال ۲۰۰۴ یکی از فناوری‌های بزرگ گوگل معرفی شد که نسخه ابتدایی از جستجوی صوتی بود. اگرچه این نسخه از سوی نیویورک‌تایمز یک آزمایش نیمه‌تمام نامیده شد اما آغاز دستورالعملی محسوب می‌شود که در آینده شکل می‌گرفت و نشان‌دهنده اهمیت آینده تلفن همراه در سئو بود.

در تاریخچه سئو یا بهینه سازی موتور جستجو ، ۲۰۰۵ سال بزرگی به شمار می‌رود. در ژانویه همین سال بود که گوگل به همراه یاهو و MSN بخش Nofollow Attribute را طراحی کردند که به منظور کاهش پیوندها و نظرات اسپم‌شده، خصوصا در وبلاگ‌ها ساخته شده بود.

history of seo

تاریخچه سئو از دیروز تا امروز

در ماه ژوئن سال ۲۰۰۵ نیز جستجوی شخصی گوگل شروع به کار کرد که امکان سابقه جستجو و مرور شخصی را برای کاربران فراهم می‌کرد. همچنین در نوامبر همین سال گوگل آنالیتیکس راه‌اندازی شد که هنوز نیز برای اندازه‌گیری ترافیک و ROI در فرآیند سئو کاربرد دارد.

 

تاریخچه سئو در سال های 2005 به بعد

سال ۲۰۰۹ نیز در تاریخچه سئو سال قابل توجهی محسابه میشد زیرا در این سال دنیای موتور جستجو تغییر کرد و با ارائه بینگ از سوی مایکروسافت در ماه ژوئن، این تصور به وجود آمد که یک موتور جستجوگر جای گوگل را خواهد گرفت. شاید بتوان گفت تنها تفاوتی که میان موتور جستجوی بینگ با گوگل وجود داشت در اولویت دادن به کلمات کلیدی در URL، طرفداری از کلمات با حروف بزرگ و صفحات سایت‌های بزرگ بود.

در ماه اگوست همان سال، گوگل یک پیش‌نمایش از تغییر الگوریتم Caffeine ارائه داد و از مردم در خواست کرد زیرساخت‌های نسل بعدی را امتحان کنند. این طرح به منظور سرعت بخشیدن به فرآیند جستجو گسترش ایندکس و ادغام فهرست‌بندی و رتبه‌بندی در یک زمان واقعی بود.

این حرکتی بود که نشان داد، سئو تنها مختص به وب‌سایت‌ها نیست و به همین دلیل نیز روزنامه نگاران، نویسندگان وب و حتی مدیران انجمن‌های اجتماعی نیز در انتشار محتوای خود مجبور به بهینه‌سازی موتورهای جستجو شدند.

در سال ۲۰۱۰ Google Instant به عنوان یک فناوری جدید در تاریخچه سئو وارد صحنه شد. اگرچه فناوری  Instantدر گوگل هیچ نتیجه‌ای در رتبه‌بندی نداشت اما برای حل مشکلات کاربران مفید بود.

در دسامبر ۲۰۱۰ گوگل و بینگ سیگنال‌های اجتماعی را اضافه کردند و برای اولین بار محتوای فیس‌بوک و توئیتر نیز مطابق با جستجوی کاربران در فرآیند سئو دیده شد.

همچنین سال ۲۰۱۱ سال پاندا بود، الگوریتمی که در نهایت منجر به خراب شدن مزارع محتوا شد. مقادیر زیادی از محتوای بی‌کیفیت که غالبا به‌روز می‌شدند و هدف آنها بالا بردن رتبه‌بندی در موتورهای جستجو و گرفتن تبلیغات بود و پاندا آنها را نشان می‌داد.

در آوریل ۲۰۱۲ گوگل با الگوریتم پنگوئن قدم دیگری برای پاداش دادن به سایت‌هایی که محتوای با کیفیت ارائه می‌دادند برداشت. در واقع الگوریتم پنگوئن سایت‌هایی را مورد هدف قرار داد که با ظرافت بیشتری از تاکتیک‌های سئو استفاده می‌کردند حتی سئویی که کلاه سفید نباشد.

شایان ذکر است که تاریخچه سئو در سال ۲۰۱۲ شاهد به‌روز‌رسانی با الگوریتم Above The Fold نیز بود که فعالیت ضد تبلیغاتی گوگل محسوب می‌شد و تا حد قابل توجهی رتبه سایت‌هایی را که فضای تبلیغاتی سنگین داشتند پایین آورد.

سرانجام گوگل به سمت‌وسویی حرکت کرد که بتواند از محتوای اسپم شده عبور کند. الگوریتم Payday Loan که در ماه مه ۲۰۱۳ راه‌اندازی شد. این الگوریتم هدف خود را روی نتایج اسپم متمرکز کرد تا از نمایش سایت‌هایی که نتایج اسپم را نشان می‌دهند جلوگیری کند

با در نظر گرفتن الگوریتم‌ نامگذاری حیوانات، گوگل در سال ۲۰۱۴ لقب Pigeon به معنای کبوتر را منتشر کرد که تاثیر بسیار خوبی در جستجوی محلی داشت. در ادامه نیز جستجوهای محلی در حال تبدیل شدن به یک معامله بزرگ بودند و بر همین اساس نیز در فرآیند سئوی گوگل کماکان حضور دارن

بزرگ‌ترین اعلامیه گوگل بعد از سال ۲۰۱۰ شاید به‌روزرسانی موبایل گوگل در سال ۲۰۱۵ باشد که نقش مهمی در تحول تاریخچه سئو دارد. چراکه همزمان با این تحول، وب‌سایت‌هایی که ریسپانسیو نباشند، رتبه‌های پایین‌تری را در موتورهای جستجو کسب کردند.

آنچه در سال های اخیر در رابطه با فرآیند تاریخچه سئو مطرح می‌شود افزایش استفاده از موبایل در موتورهای جستجو است. به طوری که به نظر می‌رسد موج آینده سئو تا حد زیادی به جستجوی صوتی مربوط باشد. ضمن اینکه رسانه‌های اجتماعی نیز در حال تبدیل شدن به یکی از قطعات اصلی فرآیند سئو هستند و این مسأله در آینده نیز پررنگ‌تر خواهد شد.

 

خلاصه ای از تاریخچه سئو (seo)

  • یاهو وب در سال 1995 اولین اصول سئو را راه اندازی کرد.
  • گوگل در 1988 راه اندازی شد، که به تبع آن اصول جدید سئو را تعیین نمود.
  • موتور جستجوی یاهو در سال 2000 الگوریتم آلتاویستا را رها کرده و به جای آن از الگوریتم گوگل تبعیت نمود.
  • در سال 2001 رتبه صفحات وب سایت‌ها از طریق منوی ابزار نشان داده شد.
  • در سال 2005 یک الگوریتم جدید به نام تگ NoFollow معرفی شد.
  • در سال ۲۰۰۹ گوگل پارامتر کافئین را معرفی نمود که نقش اصلی را در سئو (SEO) ایفا می‌کند.
  • در سال 2011 پارامتر پاندا ایجاد گردید که یک گام اساسی در تاریخ سئو (SEO) محسوب می‌شود.
  • در آپریل ۲۰۱۲ الگوریتم پنگوئن نیز به مجموعه اصول سئو اضافه شد.
  • در سپتامبر ۲۰۱۲ ای ام دی ( تطابق دقیق با دامنه) ایجاد گردید.
  • و سرانجام در اکتبر ۲۰۱۲، ۶۵ بسته اجرایی به پارامترهای سئو اضافه شد.

ما سعی کردیم در این مقاله چکیده ای از تاریخچه سئو را به شما بگوییم. در واقع سئو آمد تا یک فضای رقابتی در فضای گوگل ایجاد کند. طراحان سایت ها بیشتر به محتوا و ظاهر سایت  خود اهمیت دهند و اهداف سئو کاران برای جلب رضایت کاربران شکل گیرد. در نهایت با سرچ کاربران به بالاترین سطح در مرورگرها برسیم وخدماتمان را عرضه کنیم و کسب درآمد داشته باشیم.

4
265 نمایش ها
Alireza eo
دربارهAlireza eo
تاریخچه واتساپ مسیر پر پیچ و خم آنآگوست 6, 2021تاریخچه واتساپ مسیر پر پیچ و خم آنمرحله بعدی

Related Posts

سئو

الگوریتم پاندا در باغ وحش گوگل

شماهم درهنگام طراحی‌سایت حتما اسامی برخی از الگوریتم‌های گوگل را شنیده‌اید. الگوریتم...

Alireza eo alireza.eo سپتامبر 2, 2021
سئو

همه چیز درباره گوگل ریویو (Google Review)

امروز با این که رقابت بین کسب و کارها افزایش چشم گیری داشته است؛ اما خریداران از برخی...

Alireza eo alireza.eo سپتامبر 29, 2021

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته بندی ها
دسته‌ها
  • اینستاگرام 7
  • تلگرام 9
  • دسته‌بندی نشده 1
  • سئو 15
  • طراحی سایت 6
  • واتساپ 3
پست های اخیر
  • بهترین متخصص سئو در محمودآباد
    آوریل 4, 2022
  • بهترین متخصص و سئو کار حرفه ای در بابل
    بهترین متخصص و سئو کار حرفه ای در بابل
    آوریل 2, 2022
  • بهترین متخصص انواع طراحی سایت حرفه ای در آمل
    بهترین متخصص انواع طراحی سایت حرفه ای در آمل
    مارس 9, 2022
آژانس دیجیتال مارکتینگ نوروب

آژانس بازاریابی نوروب

  • مازندران، آمل، خیابان امام رضا
  • 09013146293
  • eonorweb@gmail.com
Facebook Instagram Linkedin Telegram
خدمات نوروب

خدمات ما

  • مشاوره سئو
  • طراحی سایت
  • ارسال پیام انبوه در واتساپ
  • ارسال پیام انبوه در تلگرام

نیاز به مشاوره دارید؟

همکاران ما پاسخگو شما خواهند بود

درخواست مشاوره

تمام حقوق مادی و معنوی این وبسایت متعلق به آژانس بازاریابی نور وب بوده و هرگونه کپی برداری از آن پیگرد قانونی دارد