استراتژی تولید محتوا در اینستاگرام را چطور بریزیم؟


اینستاگرام به عنوان یکی از قدرتمندترین شبکه های اجتماعی شناخته میشود. افراد زیادی نیز در این شبکه به دلایل مختلف دست به تولید محتوا میزنند. به همین دلیل استراتژی تولید محتوا در اینستاگرام از اهمیت زیادی برخوردار است.
این شبکه اجتماعی تبدیل به یک محیط بزرگ برای کسب و کارها شده است. کسب و کارهایی که در این شبکهی اجتماعی تشکیل میشوند کمی با دنیای واقعی تفاوت دارند. در دنیای مجازی تولید محتوا حرف اول را میزند.
شما درباره ی هر موضوعی که در اینستاگرام فعالیت کنید؛ نیاز به انتشار یک تصویر یا یک ویدیو دارید. به همین دلیل نمیتوانید از بحث تولید محتوا فرار کنید. پس بهتر است که این تولید محتوا به همراه یک استراتژی حساب شده باشد.
تولید محتوای خوب با استراتژی است. اما ابتدا باید با تولید محتوا و انواع آن آشنا شوید. در نظر داشته باشید که با شناخت کامل به هر چیزی می توانید بهترین انتخاب ها را درباره آن داشته باشید. در این مسیر نوروب نیز در زمینه ربات شناسایی و حذف فالوور فیک در اینستاگرام، خدمات اینستاگرام و… به شما کمک می کند.
تولید محتوا یعنی چه؟
شاید برای شما هم سوال شده باشد که تولید محتوا در اینستاگرام چگونه است؟ باید گفت محتوا یک سری اطلاعات است. این اطلاعات را شخص تولید کننده دسته بندی میکند. سپس آنها را برای بیشتر دیده شدن به صورت فیلم، عکس، یا متن در میآورد. این محتوای تولید شده نیز باید پیام مورد نظر فرد را به درستی به بقیه برسانند.


استراتژی تولید محتوا در اینستاگرام با نوروب
همانطور که گفتیم اینستاگرام یکی از قدتمندترین شبکههای اجتماعی است. در ابتدا این شبکه برای عکاسان ایجاد شد. در ادامه بخاطر استقبال بینظیر کاربران در روند آن تغییراتی شکل گرفت. تغییراتی که اینستاگرام را به شکل امروزی درآورده است.
ابتدا عکس و متن، سپس افزوده شدن ویدیو، و بعد از آن استفاده از شکلهای مختلف ویدیو طولانی. اینها محتواهایی هستند که در اینستاگرام قابلیت اشتراک را داشته اند. به طور کلی به هر آنچه در اینستاگرام به اشتراک گذاشته میشود محتوای اینستاگرام میگوییم.
اینستاگرام، امروزه یکی از محیطهای کسب درآمد برای کاربران میباشد. کمی پیش تر نیز گفتیم هر آنچه در اینستاگرام به اشتراک میگذارید محتواست. پس باید برای کسب درآمد نیز به تولید محتوا بپردازید.
شما در ابتدا باید هدف خود از هرکاری را مشخص کنید. تولید محتوا در اینستاگرام نیز از این قضیه مستثنا نیست. هدف خود از تولید محتوا در اینستاگرام را باید مشخص نمایید.
هدف هرکسی ممکن است از این کار متفاوت باشد. برخی برای کسب و کار و برخی دیگر برای سرگرمی در اینستاگرام دست به تولید محتوا میزنند. کسب و کارها معمولا دو هدف دارند. یا قصد فروش در اینستاگرام دارند یا شناساندن برند خود به دیگر افراد و مخاطبان.
این که هدف شما چیست تفاوت زیادی ندارد، به هرحال باید هدفی برای تولید محتوا داشته باشید. پیش از شناخت استراتژی تولید محتوا در اینستاگرام باید این هدف مشخص باشد. چون در طراحی استراتژی به آن نیاز دارید.
روش طراحی استراتژی تولید محتوا در اینستاگرام
هدفی که در قسمت قبل مشخص کردی در طراحی استراتژی تولید محتوا در اینستاگرام به کار گرفته میشود. استراتژی در کسب و کار را میتوان چراغ راه در نظر گرفت. استراتژی کلی کسب و کار و استراتژی تولید محتوا فرقی ندارد، هردو راه را نشان میدهند. یکی برای پیشبرد اهداف کسب و کار و دیگری برای تولید محتوا.
این استراتژیهای پیش از طراحی شدن نیاز به هدف دارند. راهی که ایجاد میشود باید به یک مقصد مشخص برسد. اگر استراتژی را نیز به خوبی ایجاد کنید از بسیاری از هزینههای اضافه جلوگیری خواهد شد.
استراتژی تولید محتوا هم همین معانی را دارد. به طور کلی به معنی تدوین یک برنامه دقیق برای جذب مخاطب است که همواره با هدف همخوانی دارد.
در ادامه یک سری مراحل را برای راحتی کار شما ارائه میدهیم. این مراحل را به دقت انجام دهید تا به یک استراتژی تولید محتوا در اینستاگرام دست پیدا کنید.
تعیین هدف استراتژی تولید محتوا در اینستاگرام
همانطور که گفتیم تعیین هدف برای طراحی استراتژی تولید محتوا در اینستاگرام خیلی مهم است. به همین دلیل آن را در گام یک قرار دادیم. گفتیم که معمولاً افرادی که برای کسب و کار از اینستاگرام استفاده میکنند دو هدف را دنبال میکنند. برخی برای فروش، برخی برای ایجاد برندینگ، برخی دیگر نیز هردو را دنبال میکنند.
استراتژی کلی تولید محتوای شما نیز بر اساس همین تولید محتوا میباشد. همچنین استراتژیهای کوتاه مدتی نیز ممکن است طراحی کنید. این استراتژیها معمولا در بحث تبلیغات نقش دارند.
به هرحال تعیین هدف را در گام اول ذکر کردیم، چون اهمیت زیادی دار. شما نیز آن را نادیده نگیرید.
شناخت مخاطب در تعیین استراتژی تولید محتوا در اینستاگرام
این بخش نیز در مسیر طراحی استراتژی تولید محتوا در اینستاگرام اهمیت بالایی دارد. اما نباید فراموش کنیم که تاحدی نیز دشوار است. شما برای تولید محتوا نیاز دارید تا بدانید با چه افرادی روبرو هستید و مخاطبان شما چه کسانی هستند. برای مثال اگر مخاطبان شما کودکان باشند، محتوای تولیدی شما نسبت به مخاطبان بزرگسال متفاوت خواهد بود.
در نتیجه شما نیز باید محتوایی مناسب با مخاطب خود و شخصیت او تولید کنید. این کار نیز فقط با شناخت شخصیت مخاطب امکان پذیر است.
در این باره میتوانید از نحوه ی ساخت پرسونای مخاطب استفاده کنید. پرسونا ها یک یا چند شخصیت خیالی هستند. پرسونا تمام ویژگیهای مخاطبان شما را به صورت میانگین خواهد داشت. شما با یاداوری پرسونای خود میتوانید تمام مخاطبان را به یاد اورید و برای آنها محتوا تولید کنید.
تعیین نوع محتوا
شما باید مشخص کنید که چه نوع از محتوا برای کسب و کار شما مناسب تر است. این کار نیز به دنبال شناخت مخاطب انجام میشود. همه ی ما میدانیم که در اینستاگرام انواع محتوای ویدیویی و تصویری قابل انتشار است. محتوای متنی نیز به تنهایی در استوری قابل نمایش است. اما محتوای صوتی را نمیتوانید به تنهایی استفاده کنید. برای استفاده از محتواهای صوتی نیز برخی ترفندها وجود دارد.


استراتژی تولید محتوا در اینستاگرام با نوروب
پی میتوانیم نتیجه بگیریم که قدرت مانور بالایی را خواهید داشت. اگر نوع محتوای مناسب خود را انتخاب نکنید سردرگم خواهید شد. شما یا میتوانید از تحلیل رقبا استفاده کنید؛ و یا اینکه پس از مدتی که محتواهایی تولید کردید آنها را بررسی کنید. با این کار شما قادر خواهید بود نوع محتوای خود را تعیین کنید.
برای مثال اگر محتوای کمی برای انتشار دارید پستها جای مناسبی برای شما هستند. اما اگر محتوای زیادی دارید بهتر است از استوریها نیز استفاده کنید. برای محتواهای ویدیویی نیز هم میتوانید از پست استفاده کنید و هم IGTV.
انتخاب موضوع مناسب
بدیهی است که اگر موضوع محتواهای شما با کسب و کار شما یکی نباشد نتیجه ای نخواهید گرفت. پس باید موضوعاتی را برای تولید محتوا انتخاب کنید که هم راستا با کسب و کار و پیج اینستاگرامی شما باشد.
شما میتوانید لیستی از بهترین موضوعات مرتبط با کسب و کار خود را تهیه کنید. در نهایت نیز پس از تعیین استراتژی تولید محتوا در اینستاگرام به تولید محتوای خود بپردازید. میتوانید موضوعاتی مانند آموزش، طنز، پرسش و پاسخ و مواردی از این دست را انتخاب کنید.
از لایو و استوری نیز غافل نشوید. این دو باعث نزدیکی مخاطب به شما میشوند. در لایوها از موضوعات مختلف استفاده کنید. با افراد مصاحبه کنید یا با مخاطبان خود درمورد موضوعی مشخص به بحث بپردازید. دست شما در استفاده از لایو و استوری باز تر از موارد دیگر است.
تدوین تقویم محتوا
در مسیر تعیین استراتژی تولید محتوا در اینستاگرام، اکنون باید تقویم محتوا ایجاد کنید. این تقویم کارایی زیادی دارد و به شما کمکهای فراوانی میکند. شما با استفاده از این تقویم قادر خواهید بود تا مشخص کنید در هر روز و تاریخ چه محتواهایی را باید منتشر کنید.
طبیعی است که محتوای مورد نظر خود را نیز تا پیش از آن روز تولید خواهید کرد. برنامه ریزی در هر کاری میتواند به نظم کمک کند. نظم برای مخاطب شما نیز اهمیت زیادی دارد.
انتشار پست در زمان مناسب
زمان مناسب برای هر کسب و کار میتواند متفاوت باشد. شما باید با بررسیهایی که انجام میدهید زمان مناسب را بیابید. میتوانید هنگام تعیین شخصیت مخاطب به این زمان مناسب دست پیدا کنید. اگر این کار را نکردید میتوانید از آزمون و خطا استفاده کنید.


استراتژی تولید محتوا در اینستاگرام با نوروب
علاوه بر هر کسب و کار، احتمال دارد که برای هر پیج نیز متفاوت باشد. اما با این حال میتوانید رقبای خود را نیز تحلیل کنید. به طور کلی برخی معتقدند در ساعت شلوغی اینستاگرام پست خود را منتشر کنید. اما اگر در ابتدای مسیر هستید کمی بعد تر از ساعات شلوغی پستهای خود را به انتشار بگذارید.
زیرا اگر در ساعاتی که افراد زیادی پست به اشتراک میگذارند، شما نیز چنین اقدامی کنید؛ احتمالاً پست شما دیده نخواهد شد. به همین دلیل توصیه میکنیم پستهای خود را کمی پس از ساعات شلوغ منتشر کنید.
در نهایت نیز میتوانید از استوریها برای استراتژی تولید محتوا در اینستاگرام کمک بگیرید. استوریها هم برای آماده کردن مخاطب کاربرد دارد و هم برای بعد از آن. منظور از آماده کردن مخاطب این است که کمی قبل تر از آن که پست را به اشتراک بگذارید، در یک استوری به آن اشاره کنید. همچنین میتوانید ساعاتی پس از انتشار پست نیز آن را استوری کنید تا کسانی که آن را از دست داده اند متوجه شوند.
به هرحال اگر پس از مدتی بررسی کردید و متوجه شدید که در یک زمان خاص بازخورد بیشتری دارد؛ آن را جدی بگیرید. از آن پس سعی کنید پستهای خود را تا آن زمان آماده کنید.
استفاده از تمام امکانات برای استراتژی تولید محتوا در اینستاگرام
سعی کنید شناخت مناسبی از امکانات اینستاگرام داشته باشید. این را نیز در نظر بگیرید که قرار گرفتن این امکانات احتمالاً دلیل خاص خود را دارد. پس هرگز از آنها غافل نشوید.
برای مثال همانطور که گفتیم شما میتوانید از استوری استفادههای بسیاری زیادی بکنید. پیش از یک پست و پس از آن میتوانید استفاده کنید. همچنین میتوانید به صورت مجزا استوریهایی را برای مخاطبان خود منتشر کنید. در مسیر اینفلوئنسر شدن، استوریها به کمک شما خواهند آمد.
همچنین در قسمت پروفایل خود سعی کنید تمام قسمتها را پر کنید. برای مثال عکس پروفایل جذابی انتخاب کنید. متن بیو خود را بهینه کنید. اسم مناسبی نیز برای کسب و کار خود در نظر بگیرید. همچنین اگر برای کسب و کار به سراغ اینستاگرام آمده اید حتماً پیج خود را روی حالت بیزینس قرار دهید.
برای پست های خود یک طراحی لی اوت اینستاگرام در نظر بگیرید. پستها و استوریهای خود را با یک تم و نظم خاص قرار دهید. این کار باعث میشود منظم تر به نظر برسید.
هشتگها را هرگز فراموش نکنید. با هشتگها دیده میشوید. این ابزار قدرتمند باعث میشود افرادی که به دنبال محصول یا خدماتی از کسب و کار شما هستند شما را نیز در این بین پیدا کنند.
در یکی از آپدیتهای خود، اینستاگرام از یک قابلیت شگفتانگیز رونمایی کرد. این قابلیت IGTV میباشد. شما میتوانید فیلمهای طولانی را با استفاده از این قابلیت منتشر کنید.
همچنین شما میتوانید از بخش insight نیز استفاده کنید. در این بخش آمار و ارقام مربوط به هر پست و استوری قرار دارد. برای تعیین و اصلاح استراتژی تولید محتوا در اینستاگرام خود، حتماً باید از این بخش استفاده کنید.
در نهایت نیز فراموش نکنید که بسته به استراتژی و نوع محتوایی که انتخاب کردید از این قابلیتها استفاده کنید.
خارج از اینستاگرام نیز ابزارهای مختلفی وجود دارد. برای مثال از ابزارهای ادیت عکس و فیلم برای حرفه ای تر شدن استفاده کنید. این ابزارها کمک زیادی به شما خواهند کرد. به راحتی با نصب این نرم افزارها بر روی تلفن همراه خود میتوانید محتوای حرفه ای تولید کنید. اما اگر در بحث تولید محتوا به کمک نیاز داشته باشید؛ تیم تخصصی تولید محتوای نوروب به شما کمک خواهد کرد.
افزایش تعامل با مخاطب و استراتژی تولید محتوا در اینستاگرام
همواره سعی کنید برای مخاطب خود در دسترس به نظر برسید. حتماً به کامنت ها پاسخ دهید. دایرکتها را منظم جواب دهی کنید. همچنین در استوریها سعی کنید از ابزار های فراهم شده استفاده کنید تا تعامل بیشتری داشته باشید.


استراتژی تولید محتوا در اینستاگرام با نوروب
در این مسیر از تبلیغات و ترفندهای آن نیز کمک بگیرید. از مخاطب برای نشر پستهای خود کمک بگیرید. از آنها طی این استراتژی تولید محتوا در اینستاگرام بخواهید تا پستهای شما را به دوستان خود معرفی کنند.
فراموش نکنید که شما بدون مخاطبان، در اینستاگرام دیده نخواهید شد. پس همواره با آنها در تعامل باشید و از نظرات آنها برای پیشرفت استفاده کنید.
در این مقاله سعی کریدم بهترین روش برای طراحی استراتژی تولید محتوا در اینستاگرام را بیان کنیم. شما به راحتی میتوانید با تعیین استراتژی خود دست به تولید محتوای باکیفیت بزنید. اما بدون استراتژی کار برای شما کمی سخت خواهد بود. فراموش نکنید که در مسیر تولید محتوا، از نوروب نیز میتوانید کمک بگیرید. ما آماده ارائه خدمات به شما عزیزان هستیم.
منابع:
همهچیز درباره تولید محتوا در اینستاگرام
استراتژی تولید محتوا در اینستاگرام و اهمیت آن در موفقیت کسب و کارها